Intel·ligència emocional:
Es
la capacitat de canalitzar les emocions pròpies i dels altres. Sentin ,
entenen, controlant i modificant els estats anímics propis i dels que
t’envolten ( control d’un procés).
La
capacitat de sentir pot estar limitada per mecanismes de defensa del
subconscient.
Com
a persones afectives que som ens sentim afectats per tot el que ens envolta, i nosaltres
mateixos amb els nostres actes ens afectem i afectem al nostre entorn. La
majoria de les nostres emocions es tan al ADN.
No
hi ha emocions negatives, en canvi si que ni han d’agradables com la felicitat,
gratitud, amistat, amor, etc. Però també ni han de desagradables com d’amenaça,
perill, por, risc, angoixa, enveja, etc. Cada una d’elles compleix la seva
funció i cal saber-les entendre i aprofitar. Tots els sentiments aporten si
sabem com treure la seva part positiva, no em de reprimir-los només saber conviure
amb ells coneix-se’ls entendre’ls i gaudir-los.
La
neurosis es la expressió dels intens errats per produir benestar, les emocions
destructives son aquelles que ens fan mal a nosaltres mateixos i als que ens
envolten. L’emprenyament que no està controlat, pot derivar en odi son emocions
descontrolades que no aporten res. Cada cop que ens emprenyem empitjorem les
coses.
Les
expectatives no complides ens fan emprenyar. Que fem amb aquest sentiment amb
aquesta energia? Si la sabem utilitzar ens pot ajudar a resoldre els problemes
si no les sabem utilitzar compleix la funció oposada .
Les
cinc preguntes que ens hem de fer per poder canalitzar i gestionar aquest
sentiment, emocions o estat d’ànim quan estic empipat .
·
Es la persona amb qui estic enfadat.
·
La intensitat que faig servir es la adequada.
·
Ara es el moment d’enfadar-me.
·
Utilitzo la forma adequada d’expressar-me.
·
Tinc motius per estar enfadat. pel motiu
correcte
No hi
ha una edat per aprendre emocionalment, fins i tot es diu que amb la maduresa
es més fàcil entendre aquest processos.
Els cinc criteris en que es basa la intel·ligència
emocional que es divideix en dos grans grups:
Intel·ligència intrapersonal (coneixes a un mateix).
·
Auto
coneixement emocional ( autoconsciència). Es la capacitat de reconèixer
sentiments quan estan passant, quan els estem sentint, amb la màxima
objectivitat sobre els desitjos pensaments i estats anímics, i la seva vinculació
entre ells. Tots tenim fortaleses i debilitats amb lo qual ens cal tenir un alt
nivell d’autoconsciència. La capacitat d’escoltar ens proporciona part de la
nostre identitat i conducte que nosaltres no podem veure ens nosaltres mateixos
i els altres si ens ho veuen.
Hi ha diferents fases dins l’autoconciencia:
o Fase
1: quan no som conscient com actuem i no ens reconeixem quan ens ho diuen.
o Fase
2: Quan m’adono com he actuat just desprès de haver-ho fet.
o Fase
3: quan detecto canvis corporals que em fan preveure possibles emocions i
arribo a gestionar-ho abans de que passi.
·
Auto
control emocional. L’Objectiu es l’equilibri, no la repressió dels
sentiments, cal autodomini i no deixar-nos portar per l’emoció. Control
emocional voluntari i espontani, no reprimir ni conscient ni inconscientment
(mecanisme de defensa del subconscient) perquè això no es bo. Cal controlar o
gestionar els sentiments, el que significa que no es tot o res si no que
filtrem les emocions segons ens convingui (expressió de l’emoció).
·
Auto
motivació. Conducte dirigida capa un fi (objectiu), es el combustible per
portar a terme el nostre objectiu. Els indicadors d’aquest apartat son:
o
Tenir un
motiu per poder-se motivar.
o Tenir
autoconfiança (autoestima) en un mateix
per continuar endavant en moments difícils
o Ser
optimisme i creu que es pot encara que
les coses no surtin be.
o Tenir
entusiasme ens d’ona l’energia inicial per poder emprendre projectes.
o Ser
persistent o perseverant es el entusiasme continu que ens dona forces a
continuar amb el projecte fins que el portem a terme.
o Resistència
(capacitat d’enfrontar-se als problemes) de no d’onar-se per vençut.
Intel·ligència
Interpersonal (conèixer als demés).
·
Empatia.
Significa ser capaç de posar-se en el lloc de l’altre sense que ens afecti
l’impacta emocional que l’altre ens pot produir, cal separar (independitzar) la
simpatia o antipatia a l’hora de posar-se en el lloc de l’altre i analitzar
objectivament els perquès de les seves actuacions( crear una independència
emocional a l’hora de fer la valoració). Es vital escoltar a l’altre, i no prejutjar-lo,
ni desqualificar-lo, no ni ha prou en entendre l’altre persona si no que s’ha
de demostrar-ho. només quan l’escoltem de forma activa l’altre persona percep
que ens posem en el seu lloc. Hi ha diferents fases dins l’empatia:
o Fase
1: Saber que està sentin l’altre persona, saber identificar els seus sentiments
i emocions.
o Fase
2: No només saber identificar els sentiments de l’altre persona si no també identificar
que els motiva qui o que els ha causat, reconèixer el context.
o Fase
3: Ser capaç de donar resposta aquesta por o sentiment, i resoldre el conflicte
en el context en que es troba.
·
Habilitats
socials. Conjunt de virtuts que es poden tenir com:
o
Lideratge.
o
Treball en equip.
o
Capacitat de cooperar
o
Capacitat de servei
o
Capacitat de persuadir.
Home
i dona tenen forma d’experimentar les
emocions diferents (degut a un gran pes cultural , no s’eduquen per igual, patrons
com no ploris no tinguis por son desqualificacions) les emocions ens fan
vulnerables, per això pot ser que actuïn mecanismes de defensa interns o pautes
culturals que també afecten a l’expressió de les emocions.
El dol d’una parella es molt mes llarg i dur que no pas el
d’una mort.
Durant
una discussió tenim emocions més intenses esta demostrat que no som capaços de
raonar amb claredat, tenim un pensament confús no adoptem el punt de vista de
l’altre.
Aprendre
el llenguatge entre els dos sexes, punts de vistes diferents amb la mateixa
pregunta. Punts de vistes diferents tot i utilitzar les mateixes paraules.
Quan
hi ha una planificació i ho poses a camp sempre genera conflicte llavors cal
saber gestionar i aprofitar-nos de punts de vista diferents, com passar del
conflicte al diàleg amb la comunicació altres punts de vista ens enriqueixen.
Que
sentim? Si podem aprendre la crisis es una oportunitat, la vida es sempre
conflicte cal gestionar-ho no fer veure que no hi es (no assumit es la por),
conflicte obert atac i contraatac sempre portar la contraria, conflicte
manipulació (intentem controlar o intentar portar a la nostra part), conflicte
assumit (amb diàleg intercanvi d’opinió amb bona autoestima de forma clara i
troba punt d’encontre i oferir alguna cosa que també sigui positiu per ell) no
es tracta de tenir raó si no sentir-nos be.
Dona necessita saber que et passa, l’home es cent amenaçat
entrometiment
Bases Psicològiques:
Pensament
golbal- generic a tots els liders: consisteix en saber que significa prendre
una decisió d’avui en un futur, tenir visió estrategica, es necessari arribar
al objectiu a traves de les persones, necessites persuadir, inspirar, escultar,
comunicar, motivar.
Intel·ligència: capacitat
d’adquirir coneixements nous i aplicar-los en situacions noves per resoldre
problemes no programats. Saber-se adaptar millor al ambient. Art de comprendre
paràmetres i saber com adaptar-se com entres en relació.
Inteligencies:
cognitiva (racional) (logica mates linguistica sinestecica visual espacial
musical), emocional
Educació:
Es
pot educar, es pot ensenyar.
Properament PUBLICAREM LA PART 2 D'INTEL·LIGÈNCIA EMOCIONAL
No hay comentarios:
Publicar un comentario