jueves, 16 de octubre de 2014

Què és el Programa Setciències

Què és?


El programa Setciències és un programa de reeducació dissenyat per alumnes que presenten  dificultats d’aprenentatge o trastorns específics.

L’objectiu principal és  proporcionar les eines i estratègies necessàries per afrontar l’educació amb èxit.



A qui va dedicat?

Nens i Nenes que:


Tenen falta de motivació
Els hi costa fer càlculs matemàtics
Tenen dificultats per concentrar-se
No saben estudiar sols
Confonen lletres
Tenen problemes a l’hora de llegir
Fan moltes faltes ortogràfiques
Els hi costa fer redaccions
Tenen poca memòria
Presenten dificultats derivades de trastorns neurocognitius com dislèxia, tasques executives, etc.



Què treballem?

Tractament Psicològic



·        Atenció i concentració
·        Memòria
·        Organització i planificació d’una tasca
·        Educació emocional
·        Motivació
·        Habilitats Socials
·        Resolució de conflictes

 

Reeducació Psicopedagògica



·        Orientació espacial
·        Raonament lògic
·        Percepció visual
·        Coordinació óculo-manual
·        Estructuració temporal
·        Càlcul i problemes matemàtics
·        Tècniques d’estudi


Reeducació Logopèdica

·        Consciència fonològica
·        Disortografia
·        Lecto-escriptura
·        Planificació i estructuració del llenguatge
·        Vocabulari
·        Fluència
·        Ús del llenguatge
 


Com ho fem?


L’objectiu principal del programa és treballar d’una manera global incloent vàries especialitats que treballaran amb un objectiu comú per tal cobrir totes les necessitats del nen/a.[1]

A les primeres sessions realitzem un estudi específic amb la finalitat d’obtenir un diagnòstic i poder així elaborar un programa individualitzat el qual li proporcionarà les eines i estratègies necessàries per afrontar amb èxit la seva educació.


Reeducació



·        Intervenció especifica i individualitzada, per treballar-les dificultats acadèmiques
Minimitzant l’impacte en el rendiment escolar
Emfatitzant la motivació i les relacions amb els altres.



·        Treball multidisciplinar de part de l’equip de professionals.

Treball amb xarxa dels diferents professionals que tenen contacte amb el nen/a.
Derivació i tractament cap a d’altres especialistes.
Revisió continuada dels objectius a treballar.



·        Recolzament a les famílies
Suport emocional
Acompanyament en el procés
Estratègies de com abordar la situació
 Feedback del procés del nen/a durant les sessions


Metodologia



·        Activa i motivadora

·        Adaptada i personalitzada segons els objectius a treballar de cada nen/a

·        Dinàmica: a través de l’ús de material i programari nou i actualitzat

·        Sessions individuals i/o grupals, tot respectant el ritme d’aprenentatge





[1] Nen/a o Alumne?

No hay comentarios:

Publicar un comentario