El programa
Setciències és un programa de reeducació dissenyat per alumnes que presenten dificultats d’aprenentatge o trastorns
específics.
L’objectiu
principal és proporcionar les eines i
estratègies necessàries per afrontar l’educació amb èxit.
A
qui va dedicat?
Nens i Nenes que:
Tenen falta de motivació
Els hi costa fer càlculs matemàtics
Tenen dificultats per concentrar-se
No saben estudiar sols
Confonen lletres
Tenen problemes a l’hora de llegir
Fan moltes faltes ortogràfiques
Els hi costa fer redaccions
Tenen poca memòria
Presenten dificultats derivades de trastorns neurocognitius com dislèxia, tasques executives, etc.
Què
treballem?
Tractament Psicològic
·
Atenció
i concentració
·
Memòria
·
Organització
i planificació d’una tasca
·
Educació
emocional
·
Motivació
·
Habilitats
Socials
·
Resolució
de conflictes
Reeducació Psicopedagògica
·
Orientació
espacial
·
Raonament
lògic
·
Percepció
visual
·
Coordinació
óculo-manual
·
Estructuració
temporal
·
Càlcul
i problemes matemàtics
·
Tècniques
d’estudi
Reeducació Logopèdica
·
Consciència
fonològica
·
Disortografia
·
Lecto-escriptura
·
Planificació
i estructuració del llenguatge
·
Vocabulari
·
Fluència
·
Ús del
llenguatge
Com
ho fem?
L’objectiu principal del programa és treballar
d’una manera global incloent vàries especialitats que treballaran amb un
objectiu comú per tal cobrir totes les necessitats del nen/a.[1]
A les primeres sessions realitzem un estudi
específic amb la finalitat d’obtenir un diagnòstic i poder així elaborar un
programa individualitzat el qual li proporcionarà les eines i estratègies
necessàries per afrontar amb èxit la seva educació.
Reeducació
·
Intervenció
especifica i individualitzada, per
treballar-les dificultats acadèmiques
Minimitzant l’impacte en el rendiment escolarEmfatitzant la motivació i les relacions amb els altres.
·
Treball
multidisciplinar de
part de l’equip de professionals.
Treball amb xarxa dels diferents professionals
que tenen contacte amb el nen/a.
Derivació i tractament cap a d’altres
especialistes.Revisió continuada dels objectius a treballar.
·
Recolzament
a les famílies
Suport emocionalAcompanyament en el procés
Estratègies de com abordar la situació
Feedback del procés del nen/a durant les sessions
Metodologia
·
Activa
i motivadora
·
Adaptada
i personalitzada segons els objectius a treballar de cada nen/a
·
Dinàmica:
a través de l’ús de material i
programari nou i actualitzat
·
Sessions
individuals i/o grupals, tot respectant el ritme d’aprenentatge
No hay comentarios:
Publicar un comentario